Wersja standardowa Wersja z powiększonym kontrastem Wersja tekstowa
FACEBOOK...

26. Letnie Koncerty Organowe 2022

od: do:

na plakacie letnich koncertów organowych logo, w tle zdjęcie organów, program i daty i wykonawcy

W okresie od 20 czerwca do 18 lipca 2022 roku w kościele św. Maksymiliana w Oświęcimiu odbyło się pięć koncertów w ramach 26. Letnich Koncertów Organowych.

Koncerty organizowane przez Oświęcimskie Centrum Kultury i Parafię św. Maksymiliana Męczennika przyciągają wielu miłośników muzyki, którzy mają możliwość posłuchania muzyki organowej skomponowanej przez wielkich mistrzów gatunku oraz utworów kompozytorów współczesnych. Koncerty urozmaicane są wykonywaniem wspólnych utworów z towarzyszeniem innych instrumentów i utworów wokalnych.

26. Letnie Koncerty Organowe galeria

Kusz&Wójciak Organ Duo
Karolina Kusz – organy
Miriam Wójciak
– organy
Chór Żeński „Cantantes Angelicus”

Kinga Brandys-Wójciak – dyrygent, mezzosopran
Magdalena Gloria Wójciak – sopran
poniedziałek, 20 czerwca 2022 godz. 19:00

program:

Johan Ernst-Prinz von Sachsen-Weimar
(1696-1715)
Koncert C-dur BWV 595
John Rutter (1945)
Variations on an Ester Theme „O Filii et Filiae”
Giuseppe Verdi (1813-1901)
„Ave Maria”, aria Desdemony z 4 aktu opery „Otello”
George Friderich Händel (1685-1759)
„Choirs of Angels”, aria nr 15 z oratorium „Deborah”
Jacob Arcadelt (1507-1568)
„Ave Maria”
Michael East (1580-1648)
„How merrily we live”
Antonio Lotti (1667-1740)
„Vere languores nostros”
Javier Busto (1949)
„Salve Regina”
Józef Świder (1930-2014)
„Moja Piosnka”
Andrzej Koszewski (1922-2015)
„Zdrowaś Królewno Wyborna”
Ola Gjeilo (1978)
„Ave generosa”

Kusz&Wójciak Organ Duo
powstał w 2021 roku z inicjatywy Macieja Banka. Duet zadebiutował wariacjami nt. wielkanocnej pieśni „O dniu radosny” Johna Ruttera podczas koncertu organowego w kościele pw. św. Józefa na osiedlu Kalinowym w Krakowie 20 czerwca 2021 roku.

Karolina Kusz jest absolwentką Szkoły Muzycznej I stopnia w Suchej Beskidzkiej, studentką Instytutu Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, w klasie organów s. dr hab. Susi Ferfoglia, prof. Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II.

Miriam Wójciak jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Targu, studentką Instytutu Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, w klasie organów s. dr hab. Susi Ferfoglia, prof. Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II. Jako uczennica szkoły muzycznej, w klasie fortepianu Agnieszki Derebas, w 2016 roku zajęła II miejsce w XI Ogólnopolskim Konkursie Młodych Instrumentalistów im. Stefanii Woytowicz w Jaśle, a w 2018 roku Nagrodę Specjalną im. Moniki Sikorskiej-Wojtachy w II Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Anny Wesołowskiej i Haliny Wesołowskiej-Madetko w Katowicach.

Chór Żeński „Cantantes Angelicus” rozpoczął swoją działalność w lutym 2013 roku pod kierunkiem Kingi Brandys-Wójciak. Działa przy Miejskim Ośrodku Kultury w Rabce-Zdroju i współpracuje z wieloma zespołami, chórami oraz solistami w kraju.

Jest laureatem wielu konkursów i przeglądów. Zdobył, m.in. Grand Prix X Festiwalu Pieśni Maryjnych „Ave Maryja” w Osielcu (2014), I miejsce w Nowohuckim Konkursie Kolęd w Krakowie (2014), Złotą Strunę oraz III nagrodę na XVI Małopolskim Konkursie Chórów w Niepołomicach (2014), Srebrny Dyplom w V Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Adwentowych i Bożonarodzeniowych w Krakowie (2014). W 2014 roku został finalistą Ogólnopolskiego Konkursu Kolęd w Będzinie. W 2015 roku w Przeglądzie Chórów Regionu Kraków projektu „Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska”, organizowanego przez Narodowe Forum Muzyki, chór zdobył Złote Pasmo oraz wyróżnienie specjalne. Pod koniec 2015 roku chórzystki wywalczyły Srebrny Dyplom na I Międzynarodowym Festiwalu Muzyki im. Józefa Świdra w Cieszynie.

W 2015 roku nagrał płytę „Kolędy i Pastorałki z Doliny Raby”, zapraszając jednocześnie do projektu muzyków: zespół „Airis Quartet”, Sławomira Bernego, Szymona Kamykowskiego, Jakuba „Bobasa” Wilka, Błażeja Knopka.

W 2015 roku odbyła się również prapremiera Tryptyku „Pejzaż Rabczański” do słów rodzimej poetki Antoniny Zachary-Wnękowej i muzyki Renate Stivrine.

Kinga Brandys-Wójciak jest absolwentką Archidiecezjalnej Szkoły Organistowskiej w Krakowie (2006), Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie – Wydziału Edukacji Artystycznej w zakresie Sztuki Muzycznej o specjalności Pedagogika Muzyczna (2011) oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach pod kierunkiem dr Sylwii Olszyńskiej (2020).

Prowadzi aktywne życie kulturalne jako chórmistrz, solista, nauczyciel śpiewu oraz współorganizator koncertów wielkopostnych, koncertów kolęd oraz muzycznego wydarzenia dla dzieci „Muzyczna Dobranocka” w Rabce-Zdroju.

Jest dyrygentką Chóru Żeńskiego „Cantantes Angelicus” i Rabczańskiego Chóru Dziecięcego, działających przy Miejskim Ośrodku Kultury w Rabce-Zdroju, które zdobywają liczne nagrody na scenach ogólnopolskich i międzynarodowych oraz koncertują w kraju i za granicą, promując polską literaturę chóralną oraz dyrygentką i instruktorem wokalnym projektu „Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska” we Wrocławiu.

Była jurorem „Victoria Adriatic Choral Competition” w Opatji.

W 2010 roku została wyróżniona nagrodą na Myślenickim Festiwalu Pieśni Chóralnej za inspirującą środowiskową działalność edukacyjno-muzyczną. W 2019 roku otrzymała nagrodę „Osobowość Rabki-Zdroju” za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury.

Magdalena Gloria Wójciak jest uczennicą Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie, w klasie altówki oraz emisji głosu, w klasie dra Łukasza Dulewicza. Dodatkowo kształciła swój warsztat wokalny u dr Wiktorii Zawistowskiej-Tyliby, u swojej mamy Kingi Brandys-Wójciak oraz podczas Międzynarodowego Kursu Interpretacji Muzycznej u dr hab. Jolanty Janucik.

W październiku 2021 roku, podczas Antonina Campi Opera Masterclass, brała udział w warsztatach wokalnych w klasie Ewy Vesin.

W 2019 roku, podczas koncertu „Moniuszko dla wszystkich!”, w Centrum Kongresowym ICE Kraków, wykonywała partię solową w utworze „Dziad i baba” Stanisława Moniuszki, w aranżacji Romana Drozda, z Młodzieżową Orkiestrą Kameralną Fresco Sonare pod dyrekcją dr hab. Moniki Bachowskiej.

W styczniu 2021 roku otrzymała I nagrodę podczas Contest of Christmas Carols & Religious Masterpieces w Rumunii oraz I nagrodę ex aequo i nagrodę specjalną w VII Ogólnopolskim Konkursie Kolęd i Pastorałek w Zabrzegu. We wrześniu 2021 roku otrzymała I nagrodę podczas II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Józefa Świdra i nagrodę specjalną za wyróżniające się walory artystyczne.

Należy do chóru „Cantantes Angelicus” pod dyrekcją Kingi Brandys-Wójciak.


Urszula Jasiecka-Bury – organy
Mariusz Bury – gitara
Marek Polański – skrzypce
poniedziałek, 27 czerwca 2022 godz. 19:00

program:

Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Preludium Es-dur BWV 552
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
„Nun komm, der Heiden Heiland” BWV 659
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Adagio z Toccaty, Adagio i Fugi C-dur BWV 564
Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Sonata a-moll op. 1 nr 4 HWV 362
Larghetto, Allegro, Adagio, Allegro
Niccolò Paganini (1782-1840)
Cantabile
Niccolò Paganini (1782-1840)
Sonata IV A-dur ze zbioru Centone di Sonate
Adagio cantabile, Rondo
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
Sonata c-moll op. 65
Grave, Adagio, Allegro maestoso, Fuga
Christiaan Frederik Hendriks Jr. (1861-1923)
Toccata g-moll op. 10

Urszula Jasiecka-Bury ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego oraz w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego.

W 2005 roku letni semestr spędziła w Brukseli studiując w Koninklijk Conservatorium w klasie klawesynu Hermana Stindersa oraz klasie organów Luca Bastiaens. Swe umiejętności doskonaliła uczestnicząc w wielu organowych, klawesynowych i kameralnych warsztatach prowadzonych przez wybitnych muzyków z Polski i z zagranicy. Jest laureatką III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Rumii (2000).

Przez ponad 17 lat współtworzyła jako organistka i klawesynistka Zespół Muzyki Dawnej „Parnassos”, który  jako jedna z pierwszych formacji na terenie Śląska profesjonalnie zajmował się historycznym wykonawstwem muzyki renesansu i baroku.

Zespół ten, aktywnie koncertując w kraju i poza jego granicami zajął w marcu 2004 roku II miejsce na konkursie muzyki barokowej w Wuppertal w Niemczech oraz nagrał 2 płyty z muzyką XVII i XVIII wieczną.

Urszula Jasiecka-Bury występuje regularnie jako solistka i kameralistka przyjmując zaproszenie zespołów kameralnych i orkiestr, a także tworząc własne projekty z wieloma znakomitymi muzykami.

Łącząc doświadczenia muzyka i organizatora od 2004 roku prowadzi Festiwal „Tarnogórskie Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej”, a od 2008 roku jest kierownikiem artystycznym Festiwalu Muzyki Sakralnej w Czechowicach-Dziedzicach.

Prowadzi klasy organów i klawesynu w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej oraz Zespole Szkół Muzycznych w Bielsku-Białej oraz przedmioty specjalistyczne w Akademii Muzycznej w Katowicach.

W 2020 roku uzyskała tytuł doktora w macierzystej uczelni.

Mariusz Bury ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie gitary prof. Aliny Gruszki i prof. Wandy Palacz.

Był uczestnikiem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów gitarowych zdobywając, m.in. wyróżnienie na VII Spotkaniach Gitarowych w Sanoku w 1996 roku. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych gitarzystów.

Prowadzi działalność koncertową, głównie jako kameralista. W latach 2001-2008 był związany ze „Śląskim Oktetem Gitarowym”, z którym nagrał płytę nominowaną do nagrody „Fryderyki 2009”.

Po ukończeniu studiów gitarowych krąg zainteresowań muzycznych Mariusza Burego poszerzył się o muzykę dawną. Rozpoczął on naukę gry na teorbie u Henryka Kasperczaka.

W 2011 roku ukończył studia w klasie lutni Jana Čižmářa w Akademii Muzycznej w Katowicach.

Od 2005 roku występuje wraz z zespołem muzyki dawnej „Parnassos”, z którym nagrał dwie płyty z repertuarem XVII i XVIII wiecznym.

Prowadzi działalność dydaktyczną w śląskich szkołach muzycznych I i II stopnia. W latach 2011-2021 współpracował z Akademią Muzyczną w Katowicach prowadząc zajęcia ze studentami klasy gitary.

Marek Polański rozpoczął naukę gry na skrzypcach w wieku 6 lat pod kierunkiem Piotra Langosa, ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Krakowie, w klasie skrzypiec prof. Mieczysława Szlezera, następnie także z wyróżnieniem Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie, w klasie skrzypiec prof. Antoniego Cofalika.
                                                              
Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie skrzypiec prof. Wiesława Kwaśnego oraz obronił z wyróżnieniem pracę doktorską pod kierunkiem prof. Mieczysława Szlezera na macierzystej uczelni, uzyskując stopień naukowy doktora sztuk muzycznych.

Studiował w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim, w klasie prof. Romana Nodla w ramach Programu Stypendialnego Erasmus.

Marek Polański ukończył z wyróżnieniem studia podyplomowe na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu, w klasie prof. Yair. Klessa, a także z oceną celującą studia podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie prof. Romana Lasockiego.

Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez najwybitniejszych profesorów z Polski i zagranicy.

Jest laureatem wielu konkursów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, m.in. Grand Prix na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzycznym „Euterpe” w Corato we Włoszech, Grand Prix na XI Międzynarodowym Konkursie „Don Vincenzo Vitti” w Castellana Grotte we Włoszech, Grand Prix na XX Międzynarodowym Konkursie „Città di Barletta” we Włoszech, I nagrody na XI International Music Competition w Belgradzie, I nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie „Citta di Treviso” we Włoszech, I nagrody na Konkursie TVP S.A. „Dolina Kreatywna” w Warszawie.

Współpracował ze słynnym brytyjskim skrzypkiem Nigelem Kennedy’m jako członek jego „The Orchestra of Life”. Prowadzi ożywioną działalność koncertową jako solista, kameralista, muzyk orkiestrowy, w duecie z pianistką Martą Polańską jako „Polanski Duo”, z organistą Michałem Białko. Był jednym z liderów orkiestry Mannheimer Philharmoniker, często współpracuje z Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”. Występował w większości krajów Europy oraz w Chinach i Korei Południowej.

Dokonał wielu prawykonań zadedykowanych mu utworów, m.in. Jerzego Kaszyckiego i Jakuba Polaczyka. Jest zapraszany do jury konkursów skrzypcowych oraz prowadzenia kursów mistrzowskich.

Oprócz działalności koncertowej poświęca się także pracy pedagogicznej, a jego uczniowie zdobywają liczne nagrody na konkursach skrzypcowych. Artysta koncertuje na kopii instrumentu A. Stradivariego Cremonese wykonanej przez Mistrza Stanisława Króla w 2012 roku.


Hanna Zalewska – organy
Witold Zalewski – organy
poniedziałek, 4 lipca 2022 godz. 19:00

program:

Dietrich Buxtehude
(1637-1707)
Passacaglia d Bux WV 161
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantasia G-dur BWV 572
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Passacaglia c-moll BWV 582
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium chorałowe „Nun komm der heiden Heiland” BWV 659
César Franck (1822-1890)
Chorał a-moll nr 3
Louis Vierne (1870-1937)
Carillon de Westminster

Witold Zalewski
ukończył w 1992 roku Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie organów prof. Jana Jargonia.

Od 1995 roku pełni funkcję I organisty w Królewskiej Katedrze na Wawelu. W latach 1998-2020 był członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie.

Jako solista koncertował regularnie na najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił, m.in. w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, katedrze Notre-Dame w Paryżu, katedrze św. Andrzeja w Sydney, Tokio Metropolitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku, Istambule, Sankt Petersburgu i Moskwie.

W czasie pielgrzymek Ojca Świętego Jana Pawła II do ojczyzny, w liturgiach sprawowanych przez Jana Pawła II, pełnił rolę organisty w Katedrze Wawelskiej, Sanktuarium w Łagiewnikach oraz na Błoniach Krakowskich.

Witold Zalewski jest autorem „Śpiewnika pieśni kościelnych” wydanego nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w 1997 roku oraz współredaktorem i współautorem wielu innych publikacji, m.in. „Śpiewnika Wawelskiego”.

W 2011 roku został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem „Pro ecclesia et Pontifice”.

W latach 2016-2020 był dyrektorem Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie. Obecnie pracuje w Instytucie Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie na stanowisku profesora uczelnianego.
 
Hanna Zalewska
jest studentką Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie prof. dra hab. Andrzeja Białki.

Jest laureatką wielu konkursów muzycznych, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Pianistów „Chopin pod Wawelem” (2016), XI Konkursu Młodych Organistów (Kraków 2018, I miejsce), IX Ogólnopolskiego Konkursu Organowego (Olsztyn 2019, III miejsce), Ogólnopolskiego Konkursu Organowego CEA 2019 (Wrocław, I miejsce).

Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, m.in. w 2016 i 2018 roku w Zimowej Akademii Sztuki w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach.

Prowadzi ożywioną działalność koncertową, m.in. w Krakowie, Oświęcimiu, Rabce-Zdroju, Zabrzu, Jastrzębiej Górze, Koszalinie, Drezdenku.

W 2019 roku Hanna Zalewska reprezentowała Kraków na Światowych Dniach Młodzieży w Panamie, podczas których wykonała recital organowy w mieście Panami City. W tym samym roku odbyła tournée po Francji w ramach projektu „Fete de la musique”.

Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne w sezonie artystycznym 2018/2019 oraz w roku 2021 realizowała projekt stypendialny pod nazwą „Hanna Zalewska prezentuje organy Krakowa”.


Maciej Banek – organy
Adam Banek – kontrabas
poniedziałek, 11 lipca 2022 godz. 19:00

program:

Dietrich Buxtehude
(1637-1707)
Praeludium in C BuxWV 138
Benedetto Marcello (1686-1739)
Sonata C-dur op. 1 no. 5
Adagio, Allegro
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantasia G-dur BWV 572
Arcangello Corelli (1653-1713)
Sonata G-dur op. 5 no. 9
Preludio (Largo), Giga (Allegro)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium chorałowe „Schmücke dich, o liebe Seele” BWV 654
Franz Keyper (1756-1815)
Rondo
Charles Marie-Widor (1844-1937)
VII Symfonia organowa a-moll op. 42 nr 3: V. Lento
Gabriel Fauré (1845-1924)
Après un rêve
Dariusz Bąkowski-Kois (1973)
Toccata in g (la Folie dˈ Espagne)

Maciej Banek
ukończył Państwowe Liceum Muzyczne w Rzeszowie, a następnie z wyróżnieniem w 2004 roku Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy. W 2010 roku ukończył studia podyplomowe na wydziale instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Dariusza Bąkowskiego-Kois.

Brał udział w licznych kursach mistrzowskich interpretacji muzyki organowej, m.in. pod kierunkiem Josepa Mas I Boneta, Guy Boveta, Jamesa Davida Christiego, Gerharda Gnanna, Ewalda Kooimana, Jona Laukvika, Daniela Rotha.

Jest organistą w kościele św. Józefa Oblubieńca Najświętszej Marii Panny w Krakowie. Prowadzi klasę organów w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej im. ks. Kardynała Franciszka Macharskiego w Krakowie.

Koncertuje jako solista, kameralista, akompaniator w wielu polskich miastach – Bukowinie Tatrzańskiej, Jarosławiu, Jędrzejowie, Kalwarii Zebrzydowskiej, Krakowie, Lublinie, Limanowej, Nowym Targu, Rzeszowie, Stalowej Woli, Strzyżowie, Krakowie-Tyńcu, Wadowicach, Wolborzu, Zakopanem, a także w Phoenix w Arizonie (USA). Jest również akompaniatorem chóru chłopięcego „Pueri Cantores Sancti Joseph” w Krakowie.

W 2020 roku został powołany do pracy w Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej na lata 2020-2025.

Adam Banek jest uczniem szóstej klasy Szkoły Podstawowej nr 45 im. Pauli Montal Sióstr Pijarek w Krakowie oraz czwartej klasy Szkoły Muzycznej I stopnia nr 1 im. Stanisława Wiechowicza w Krakowie, w klasie kontrabasu prof. Grzegorza Frankowskiego.

W 2021 roku został zaproszony do Lusławickiej Orkiestry Talentów działającej w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Jest również tegorocznym laureatem „Lauru Olimpijskiego”, nagrody przyznawanej przez Prezydenta Miasta Krakowa za wybitne osiągnięcia w konkursach organizowanych pod auspicjami Centrum Edukacji Artystycznej.

Gry na instrumencie uczy się od niespełna czterech lat i już jest laureatem wielu konkursów kontrabasowych: IV Ogólnopolskiego Turnieju Wiolonczeli i Kontrabasu (Warszawa 2020, III miejsce), Ogólnopolskiego Konkursu w ramach IX Spotkań Kontrabasowych (Mielec 2020, I miejsce), IV Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego i Kontrabasowego (Gdańsk 2021, I miejsce), VIII Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasowego im. Wiktora Gadzińskiego (Katowice 2021, I miejsce z nagrodą specjalną), IV Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasowego im. Tadeusza Pelczara (Warszawa 2021, II miejsce), Ogólnopolskiego Konkurs w ramach X Spotkań Kontrabasowych (Mielec 2022, I miejsce), VII Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowo-Kontrabasowego (Kowalewo Pomorskie 2022, I miejsce).


Bogdan Narloch – organy
Roman Gryń – trąbka  
poniedziałek, 18 lipca 2022, godz. 19:00

program:

Jeremiah Clarke
(1674-1707)
„The Prince of Denmark's March”
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Arioso z koncertu klawesynowego f-moll
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga h-moll BWV 544
Ennio Morricone (1928-2020)
„Obój Gabriela” z filmu „Misja”
Mieczysław Surzyński (1866-1924)
Chaconne op. 14
Fryderyk Chopin (1810-1849)
Etiuda op. 10 nr 3
Władimir Wawiłow (1925-1973)
„Ave Maria” (przypisywane G. Cacciniemu)
J. Christopher Pardini (1973)
Toccata on „Amazing Grace”
Marek Czerniewicz (1974)
For My Godfather na flugelhorn i organy
Denis Bédard (1950)
Variations sur Christus Vincit

Bogdan Narloch jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie organów prof. Leona Batora.

Pracę dydaktyczną rozpoczął w 1982 roku w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie, gdzie utworzył klasę organów. Od 1990 roku jest pracownikiem Akademii Pomorskiej w Słupsku, a od 2011 roku Akademii Sztuki w Szczecinie. Jest wykładowcą z tytułem profesora zwyczajnego Akademii Sztuki w Szczecinie.

Od wielu lat jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Koszalinie oraz Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Słupsku. W latach 1995-2014, wspólnie z prof. Markiem Toporowskim, organizował coroczne Ogólnopolskie Kursy Interpretacji Muzyki Organowej, w których wykładowcami byli wybitni europejscy organiści.

Bogdan Narloch prowadzi aktywną działalność koncertową, która obejmuje recitale solowe, muzykę kameralną i koncerty z orkiestrami. Występował w większości krajów europejskich oraz w Izraelu, Brazylii, Urugwaju i na Tajwanie. W swoim dorobku posiada 6 CD, na których prezentuje, m.in. historyczne organy i muzykę organową Pomorza.

Oprócz działalności koncertowej i dydaktycznej zajmuje się badaniami i ochroną historycznych organów na Pomorzu, współpracując w tym zakresie z Urzędem Ochrony Zabytków. Opracował liczne projekty remontów zabytkowych instrumentów, dokumentacji konserwatorskich, prowadził także nadzór wielu prac organmistrzowskich. Jest autorem pracy „Organy i muzyka organowa na Pomorzu” wydanej przez wydawnictwo AM w Poznaniu.

Za swoją działalność został odznaczony, m.in. brązowym medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis” przyznanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, nagrodą „Pro Arte” Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury oraz nagrodą „Koszaliński Orzeł” w dziedzinie Kultura, przyznanym przez Prezydenta Miasta Koszalina. W 2021 roku został uhonorowany odznaczeniem „Pro Ecclesia et Pontifice” przyznanym przez papieża Franciszka.

Roman Gryń jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, którą ukończył w 1983 roku na wydziale instrumentalnym ze specjalnością Trąbka. Swoje umiejętności doskonalił u Tiemofieja Dokshicera i Edwarda Tara w Bayreuth.

Jest laureatem Konkursu Młodych Trębaczy w Pabianicach (1980) oraz Konkursu Gry na Trąbce w Gdańsku (1985).

Pracę zawodową rozpoczął w 1983 roku w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W latach 1986-1988 pracował na stanowisku muzyka solisty w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, a w latach 1986-2007 był solistą i kierownikiem grupy trąbek w Filharmonii Poznańskiej. Współpracował z Filharmonią Bałtycką, Szczecińską, Koszalińską, Toruńską Orkiestrą Kameralną, „Capellą Bydgostiensis”, Brandenburgische Staatsorchester, The Northamptonshire County Youth Concert Band, z którymi koncertował we wszystkich krajach Europy, a także w USA i Kanadzie.

Roman Gryń koncertuje z organistami, jest współtwórcą zespołu kameralnego „Poznań Brass Quintet”, wielokrotnie koncertował z zespołem „Tutti e Solo”, z którym nagrał CD „Polski Barok”.

Jest profesorem zwyczajnym Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie prowadzi klasę trąbki, pełniąc od 2002 do 2020 roku funkcję Kierownika Katedry Instrumentów Dętych i Akordeonu.

Bardzo często zasiada w jury konkursów krajowych i międzynarodowych. Prowadzi warsztaty i kursy interpretacji w zakresie muzyki orkiestrowej, kameralnej i solistycznej.


Kierownictwo artystyczne koncertów
dr hab. Witold Zalewski

Organizatorzy
Oświęcimskie Centrum Kultury

Parafia św. Maksymiliana Męczennika

Koncerty
Kościół św. Maksymiliana Męczennika w Oświęcimiu, pl. św. Maksymiliana 2

26. Letnie Koncerty Organowe galeria



Strona główna gazety Głos Ziemi Oświęcimskiej, białe tło na większości strony drobny druk, zdjęcia, tytułGłos Ziemi Oświęcimskiej nr 11 online 15 listopada 2022 roku został wydany listopadowy numer Głosu Ziemi Oświęcimskiej . Gazeta będzie kolportowana do mieszkań i budynków prywatnych na terenie miasta. Zapraszamy również do lektury gazety w wersji elektronicznej . Kolejny numer ukaże się 13 grudnia 2022 roku . ...czytaj więcej...
grudzień 2022
  P W Ś C P S N
48 1 2 3 4
49 5 6 7 8 9 10 11
50 12 13 14 15 16 17 18
51 19 20 21 22 23 24 25
52 26 27 28 29 30 31
poprzedni następny

W GALERII

Realizacja: HEXADE.COM (Grafik, projektant, webdesigner)